Op de Lofoten - Reisverslag uit Svolvaer (Lofoten), Noorwegen van Jelle Jan - WaarBenJij.nu Op de Lofoten - Reisverslag uit Svolvaer (Lofoten), Noorwegen van Jelle Jan - WaarBenJij.nu

Op de Lofoten

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jelle

29 Juni 2016 | Noorwegen, Svolvaer (Lofoten)

De eerste 10 gingen vanochtend om 6 uur met de boot en wij sliepen uit omdat we pas om 10 uur mee gingen. Na een reis van 4 uur waarin we 4 kuddes bruine walvissen zagen, gingen opweg naar het hotel. Eerst langs Nusfjord een museumdorp volgens Jelle nog minder als Orvelte.
Meeuwen op nest tegen rotswand, schipper die kabeljauw filtert, grote linnenrekken om kabeljauw te drogen maar ook de koppen drogen ze.
Gisteren stokvis gegeten, smaakt beter dan reuk als ze hangen te drogen.
Morgen vrije dag. Eerst uitzoeken wat we doen misschien groot Vikingmuseum.

• 29 Juni 2016 - 22:11

Arthur:

Wow! Klinkt super allemaal. Gaaf die walvissen ook. Goede reis verder: ) Arthur

• 30 Juni 2016 - 00:49

DiLeo:

Bij ons gingen de eerste 12 met de fiets wij een tijdje later mooi per auto. Na een reis van plusminus 16 minuten kwamen we in Emmen aan en dit is, volgens Kiki een stuk minder dan Coevorden. Een hotel hebben we dan ook niet gezien. Jammer! Maar de zwaluwen in de tuin vlogen er mooi op los en niet tegen een rots of zo en de buurman droogde de netten en sliep des nachts. Bij ons smaken ze beter dan dat ze ruiken. Mooi verhaal Jelle & Jan en we blijven jullie volgen