Naar Falun - Reisverslag uit Falun, Zweden van Jelle Jan - WaarBenJij.nu Naar Falun - Reisverslag uit Falun, Zweden van Jelle Jan - WaarBenJij.nu

Naar Falun

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jelle

25 Juni 2016 | Zweden, Falun

Na ontbijt om half acht, dat is wel afzien, eerst over de provinciale weg langs een meer van 135 x 30 km. Kleine huisjes zie je hier veel tussen de vele naaldbossen en even vele meren . Massa''s vakantiehuisjes van naaldhout in roodbruine ? kleuren . De Zweden hebben 4 dagen vrij rond het Midzomerfeest. Iedereen in vakantiehuis aan het meer met de familie met bloemetjes in het haar . Dansend en drinkend rond de vele grote stenen. Heb 2 hunebedden gezien Alle winkels dicht en gemiddeld 1 restaurant open i per grotere plaats.
Het verkeer is nihil dus de weg voor ons zelf.
Bij het tanken had ik mijn camelbag achter op de tas gelegd. Vervolgens hebben we een track van 32 km gedaan over een dirttrack pad met voornamelijk gravel. Toen we op de gewone weg opreden wou ik een slokje water vanwege de zanderige mond en kon het slangetje niet vinden. Bleek hij ondanks het gehobbel nog gewoon op mijn tas te liggen!
Tegen het eind nog even aan een meer in het gras gelegen met mijn watertje.
Het weer hier stralend met 27 graden zonder wind strak blauw.
Onderweg nog 2 herten en zeearend gezien. De meren zijn hier super helder en vol met zalm forel en snoekbaars. Morgen naar Ostersund met opnieuw offroadtrack.

  • 28 Juni 2016 - 08:34

    Joris:

    Is er nog ruimte voor een vishengel op de motor? ;-) BBQ, biertje, verse zalm....

  • 28 Juni 2016 - 20:38

    Marjan :

    Wat leuk om te lezen en wat een prachtige foto's. .geniet dr van samen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Falun

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Juli 2016

Naar huis

17 Juli 2016

Afscheidsdiner in Prenzlau

15 Juli 2016

De reis naar huis

13 Juli 2016

De onverwachte schoonheid

12 Juli 2016

Het rode gevaar wijkt.
Jelle

Actief sinds 22 Juni 2016
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 12325

Voorgaande reizen:

22 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: