De reis naar huis - Reisverslag uit Elbląg, Polen van Jelle Jan - WaarBenJij.nu De reis naar huis - Reisverslag uit Elbląg, Polen van Jelle Jan - WaarBenJij.nu

De reis naar huis

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

15 Juli 2016 | Polen, Elbląg

Hoewel we nog 2 dagen te gaan hebben voordat we er zijn is het al een beetje merkbaar in de groep. Na Estland en Letland is de reis naar huis al een beetje begonnen.

De rot naar Kaunas, in Litouwen, was een spectaculaire. We hebben zeker 50km over onverharde grindpaden gereden. Voor de een dikke lol voor de ander een drama. Toch is iedereen heel aangekomen ik het hotel. Het blijft bijzonder datvdeze reis voor alsnog, we blijven afkloppen, geen slachtoffers kent.

Litouwen is wel merkbaar armer dan zijn 2 bovenburen. Het is een land waar we, buiten de leuke grindwegen om, niet veel nieuws tegenkomen.

Vandaag (vrijdAG 15 juli) leidt ons Polen in. De route loopt langs de Wolfsschanz. Een bunkercomplex waar Hitler zich schuil hielt in de WO2. Desondanks hebben we ervoor gekozen om de 440 km tot het hotel rechtstreeks te doen ( de koek is een beetje op). De wegen waren ook vandaag fantastisch. Het lijkt hier op het Drentsche landschap, maar dan met glooiing. Kronkelweggetjes door de bosSen was precies wat we nodig hadd en.

Morgen de laatste loodjes door polen.