De laatste kilometers langs de Noorse kust - Reisverslag uit Kirkenes, Noorwegen van Jelle Jan - WaarBenJij.nu De laatste kilometers langs de Noorse kust - Reisverslag uit Kirkenes, Noorwegen van Jelle Jan - WaarBenJij.nu

De laatste kilometers langs de Noorse kust

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

04 Juli 2016 | Noorwegen, Kirkenes

Vanmorgen mochten we van het hotel pas om 08.00 uur ontbijten. Niet verkeerd, uitslapen geblazen! Na het ontbijtje en de motor in alle rust bepakt te hebben begonnen we aan de 412km lange route. Hoewel het eerste stuk leek op de route naar de noordkaap begon het landschap al snel meer te kronkelen. Na zo'n 100 km opende zich een prachtig stuurmansweggetje en met stralend weer hebben we hier met volle teugen van kunnen genieten. Het mooie sturen werd afgesloten met een wegopbreking van het type dikke blupsie met grind. Ook hiervan werd genoten aangezien we al een poos niet meer offroad hebben gereden.

De natuur vandaag was ook weer opzienbarend, prachtige valleien en een hoogvlakte die bezaaid lag met dieprood steen. Onderweg hebben we ook weer de nodige rendieren en adelaars gezien.

Vanavond een briefing over hoe we de grens over moeten steken en morgen eens kijken of we Rusland binnen komen...